Ny styrelse i Stockholms Barnmorskesällskap

Stockholms Barnmorskesällskap styrelse 2016: Ordförande Maria Sahlin, Kristina Jarnald, Maj Rydström (med Simon i famnen), Elin Hallgren, Margareta Stillerud, Kristina Lundberg, Maria Ahlbom, Ia Jeppsson och Elisabet Ulén. Saknas på bilden gör Gunn Åberg och Inger Sandberg.

Årsmötet 2016 – förslag på verksamhetsplan 2016

Stockholms Barnmorskesällskap har i sin styrelse en unik, bred och djup kunskap och är aktiva inom alla barnmorskeområden. Vi ska fortsätta arbeta för att komma med in på möten inom landsting och ledningsmöten där barnmorskans kompetensområde avhandlas och beslutas.

Stockholms Barnmorskesällskap ska fortsätta på ämnet kompetensutveckling och barnmorskans arbetsbeskrivning för att stärka vårt kompetensområde samt bli tydligare och bättre. Tema sexualitet, lust och normer återkommer då gensvaret på ämnet var stort på tidigare medlemsmöte.

I år vill vi arbeta extra för att ena Stockholms barnmorskor. Det har blivit lite ”dom” och ”vi” känsla mellan olika sjukhus och det försämrar och försvagar vår kår att föra fram vår kompetens till fullo. Förlossningsvården i Stockholm står nu – enligt vad som tycks – inför den värsta krisen på länge. En kris som på allvar måste ses över av alla inblandade. Stockholms Barnmorskesällskap kommer att bevaka de så kallade ”Wikströms pengarna” av vilka cirka 84 miljoner tillfaller Stockholms området.

Stockholms Barnmorskesällskaplokalförening Svenska Barnmorskeförbundet

Verksamhetsberättelse Stockholms Barnmorskesällskap 2015.

Lokalföreningar, stadgar, ändamålsparagraf.

En kommentar till Ny styrelse i Stockholms Barnmorskesällskap

1. Hej, vill snabbt få tag på någon i Sthlm för kommentar om hotade nedläggningen av Amtek. Ringer från P4 Stockholm. Nås på 070-083 97 75.