Integritetspolicy

Syftet med den här integritetspolicyn är att du som besökare ska få reda på hur Barnmorskeförbundet behandlar personuppgifter som lämnas via webbplatsen. Dessutom vill vi förtydliga hur den teknik som vår webbplats använder förhåller sig till besökarens personliga integritet.

Personuppgiftsansvar

Barnmorskeförbundet värnar om din integritet och ansvarar för de personuppgifter som du lämnat in till oss. Vi vill att du ska känna dig trygg gällande din integritet. Bolagets behandling av kunduppgifter följer Dataskyddsförordningen (EU) 2016/679.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är information som kan knytas till en identifierbar fysisk person. En identifierbar fysisk person är de som kan identifieras direkt eller indirekt via t ex namn, personnummer, bild eller platsdata. Avgörande är att uppgiften, enskilt eller i kombination med andra uppgifter, kan knytas till en levande person.

Personuppgiftsbehandling

Barnmorskeförbundet behandlar endast personuppgifter när det finns laglig grund. Som besökare på webbplatsen samlar vi endast in personuppgifter om dig när du:

• använder vårt kontaktformulär

Om du använder vårt kontaktformulär måste du också godkänna att vi får lagra och använda dina personuppgifter genom att klicka i en checkbox. Du kan när som helst återkalla ditt godkännande för lagring av personuppgifter genom att meddela oss detta.

Webbplatsteknik

Teknik och externa verktyg som används på vår webbplats.

• Google Analytics
    Vi använder oss av statistikverktyget Google Analytics för att samla in information om hur våra besökare använder webbplatsen. Verktyget ger oss ingen information som kan kopplas till en enskild person.

Senast uppdaterat: 2018-08-21