Politikermöte

Den 6/9 höll vi, tillsammans med lokalföreningen i Kristianstad, ett dialogmöte med regionens förtroendevalda i hälso- och sjukvårdsnämnden. Precis som förra året kunde vi

– tack vare alla medlemmars svar på enkäten som skickats ut –

förmedla till politikerna hur läget ser ut runt om på våra olika kliniker. Precis som förra året gav det många och intressanta diskussioner. Vi ser fram emot att göra detta till en tradition och fortsätta att förmedla era röster och synpunkter direkt till de som faktiskt har makten att förändra vår situation.

Några av de heta potatisarna vid kvällens möte var bland annat hur hyrstoppet för bemanningspersonal kommer påverka verksamheterna och vilka åtgärder som görs för att stötta verksamheterna i detta, hur vi ser på jämlik vård mellan glesbygd och städer och vägar för att få fler att orka jobba heltid.

Ett stort tack till alla er som fyllde i enkäten! Har du inte fått mail från vår ordförande på senaste tiden? Kolla in på ”mina sidor” på srat.se eller kontakta SRAT’s kansli och kolla att du har rätt mail registrerad. Mycket viktig info kommer via mailen och vi har flera spännande saker planerade till hösten.