Välkomna till Göteborg den 12-14 maj 2016!

Tempot ökar för oss som arbetar med Barnmorskeförbundets stora Nordiska konferens med temat Midwives4all den 12-14 maj i Göteborg. Konferensen riktar sig till Nordens barnmorskor och alla andra som är intresserade. Många har skickat in abstrakt, förslag på workshops och seminarier och snart har vi ett program att presentera!

Det vetenskapliga programmet blir klart tidigt i vår men vi vet redan nu att konferensen bjuder på aktuella och kvalitativa presentationer som rör hela vårt kompetensområde: sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR).

Ordförande för International Confederation of Midwives (ICM), Francis Day Stirke, är inbjuden invigningstalare tillsammans med flera andra intressanta föreläsare.

Första kvällen blir det mingel och sedan roar vi oss på stan! På kvällen efter den andra konferensdagen finns möjlighet att delta på galamiddag och fest på Restaurang Kajskjul 8 och vi hoppas förstås att det blir klackarna i taket på barnmorskors vis!

Vi uppdaterar hemsidan löpande med information om såväl det vetenskapliga programmet som andra gemensamma aktiviteter.

Om du anmäler dig före årsskiftet är avgiften lägre!
Early-bird pris gäller fram till 1 januari 2016.

Varmt välkomna till njfcongress i Göteborg!

Barnmorskeförbundets konferensgrupp njf2016 Kajsa Westlund, Marianne Weichselbraun och Eva Nordlund