Möte för barnmorskestudenter i Stockholm

Kom och möt oss, inspireras och få pepp!

Tid och plats: Onsdag 27 mars klockan 16.30–18.30 hos Svenska Barnmorskeförbundet, Baldersgatan 1, nära Kungliga Tekniska högskolan och Östra station.

Program: Drop in med smörgås, kaffe eller te och något sött klockan 16.30–17.00.

Eva Nordlund, ordförande Svenska Barnmorskeförbundet, hälsar välkommen.

Anja Lundström, ordförande Stockholms Barnmorskeförbund, pratar om engagemang, påverkan och what’s on i Stockholm.

Maria Nordén Norman, centralfacklig barnmorska, pratar om lön, arbetsmiljö och att söka jobb som barnmorska.

Charlotte Elvander, vice ordförande Svenska Barnmorskeförbundet och ordförande vetenskapliga rådet, pratar om barnmorskeri i det kliniska arbetet. Vad betyder det egentligen, hur bibehåller vi och vilket ansvar har vi som barnmorskor etc. Konkreta exempel med upprätta födslar, vattenfödslar med mera.

Anmälan: Senast 26/3 till .