Konferens Reproduktiv Hälsa 2018

Kära barnmorskor och kollegor,
i maj 2018 arrangerar Barnmorskeförbundet konferens Reproduktiv Hälsa på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Konferensens tema är ”Igår, idag och imorgon”. Grunden för temat är sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa och rättigheter med ett extra fokus på barnmorskan.
Vi står inför stora utmaningar inom framtidens hälsovård och barnmorskan är viktig ur ett folkhälsoperspektiv och för den enskilda individen. I år vill vi belysa vår viktiga historia som ligger till grund för där vi är idag och låta duktiga forskare presentera sina senaste fynd som speglar vår nutid. Tillsammans blickar vi framåt och är visionära samtidigt som vi står med en stadig fot kvar i vår historia och mylla.

Konferensen är den 15-16 maj och jag förväntar mig strålande vårsol som tinar upp oss efter vintern. Münchenbryggeriet ligger centralt på Södermalm med en fantastisk utsikt över Stockholms vatten.
Den traditionsenliga festen, som de gånger jag har varit med är en ren vitamininjektion rakt in i barnmorskehjärtat, kommer att vara på Skansen. Vi ska sjunga allsång och förhoppningsvis träffar vi också Barnmorskan på Skansen som berättar om vår fantastiska historia för besökare från hela världen.

Varmt välkomna till Stockholm och vi ses på dansgolvet!
Mia Ahlberg

Här kan du läsa mer och anmäla dig!