Älvsborg

Älvsborgs Lokalförening

Barnmorskeföreningen Älvsborgs län bildades 8 augusti 1898 i Ulricehamn. Föreningen heter idag Barnmorskeföreningen Älvsborg och Norra Bohuslän.

Barnmorskeföreningen sträcker sig över ett stort geografiskt område i Västra Götalandsregionen med Södra Älvsborgs Sjukhus och NU-sjukvården som upptagningsområden. Lokalföreningens hemsida har inte använts tidigare och vi hoppas nu att denna nystart kan möjliggöra att informationen lättare når ut till alla i vårt område.

Ordförande för styrelsen är för närvarande Marléne Eriksson, barnmorska på KK/BB på SÄS, Borås. I styrelsen sitter just nu 8 personer som alla arbetar på SÄS. Kontaktuppgifter till ordförande samt övrig kontaktperson finns här på hemsidan.

Kanske kan vi med hjälp av denna nya hemsida bygga upp ett nytt samarbete med medlemmar i övriga områden! Det som är på gång i skrivande stund är att ordförande samt ombud Elisabeth Davidsson deltar på ombudsmötet den 22 oktober samt konferens Reproduktiv Hälsa den 23-24 oktober 2013. Vi planerar också en utbildningskväll i månadsskiftet februari/mars 2014. Dessa förberedelser är i full gång.

Vi kommer att försöka uppdatera hemsidan så ofta som möjligt.
Har ni frågor och funderingar, hör gärna av er via mejl – se kontaktuppgifter.
Lokalföreningsordförande, Marléne Eriksson