Vill du bli vår nya medarbetare på Svenska Barnmorskeförbundet?

Vi anställer nu en ny medarbetare på Svenska Barnmorskeförbundet. Provanställning på 6 månader och därefter möjlighet till tillsvidare anställning. Arbetstiden är 50 % med möjlighet till heltid i framtiden.

Vi söker dig som är legitimerad barnmorska och medlem i Svenska Barnmorskeförbundet.

Vi behöver stärka upp vårt kansli med ytterligare en person som till en början kommer att arbeta deltid. Dina huvudsakliga uppgifter är att arbeta med extern kommunikation och administrativa uppgifter.

Du bör vara intresserad av modern snabb kommunikation och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du bör vara strukturerad och van att ta mycket eget ansvar och egna initiativ. Du kommer också att delta i styrelsens möten, internat och Barnmorskeförbundets konferenser och temadagar.

Arbetet innebär mycket frihet under ansvar och du kommer att ha möjlighet att utvecklas. I en framtid ser vi att du får en allt mer central roll på förbundet.

Kontoret ligger centralt på Östermalm i fina lokaler.

Ansök senast 4 juni
I din ansökan ska du bifoga ditt CV och ett personligt brev om varför du söker tjänsten. Ansökan ska vara inne senast den 4 juni 2017.
Intervjuer kommer att ske under vecka 26.

Anställningen påbörjas enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!
Mia Ahlberg
Förbundsordförande

Svenska Barnmorskeförbundet
Baldersgatan 1

Vill du bli vår nya medarbetare på Svenska Barnmorskeförbundets kansli?

Läs mer om Svenska Barnmorskeförbundet – den professionella sammanslutningen för legitimerade barnmorskor och barnmorskestuderande – professionsorganisationen.