Vårdenhetschef till förlossningen

Kvinnokliniken, Mälarsjukhuset Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Vill du coacha och leda en härlig grupp medarbetare bestående av barnmorskor, sjuksköterskor och undersköterskor med hög professionalitet och kompetens? Här finns ett omväxlande och spännande uppdrag där du har stora möjligheter att påverka, forma och utveckla Sörmlands kvinnosjukvård.

Om oss
Mälarsjukhuset i Eskilstuna är beläget mitt i Mälardalen, på bekvämt pendlingsavstånd från flera mellansvenska städer. Från Stockholm tar du dig enkelt till Eskilstuna med tåg eller bil på ungefär 1 timme.

Mälarsjukhuset planerar för en kommande större nybyggnation. I de helt nya och anpassade lokalerna kommer förlossningen och kvinnoavdelningen att inrymmas på samma våningsplan – något som vi förstås ser mycket fram emot. Även barnavdelningen som vi samarbetar med kommer att finnas i nära anslutning. Detaljplanering pågår redan och inflyttning planeras till 2025.

Mälarsjukhuset förlossningsavdelning har cirka 2200 förlossningar/år och här handläggs både den normala och den komplicerade förlossningen, från graviditetsvecka 28. Kvinnoavdelningen har 26 vårdplatser, fördelat på 3 vårdlag. På avdelningen finns också mottagningsverksamhet inkl. återbesöksverksamhet för nyförlösta kvinnor och deras barn samt gyncancermottagning.

Vårdenhetschefen är direkt underställd klinikens verksamhetschef. Som vårdenhetschef på förlossningen ingår du i ett team, bestående av vårdenhetschefen på kvinnoavdelningen samt en sektionsledare på respektive avdelning. Verksamheten har en bemanningsassistent anställd på heltid. Kvinnoklinikens slutenvård har c:a 120 medarbetare. En stor del av personalgruppen – som består av barnmorskor, sjuksköterskor och undersköterskor-roterar mellan slutenvårdens olika verksamheter.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som vårdenhetschef innebär ansvar för att leda, organisera, planera och utveckla Förlossningens verksamhet. Som vårdenhetschef har du ett delegerat verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.

Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad barnmorska och/eller har en vårdrelaterad högskoleexamen samt erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård – gärna kvinnosjukvård.

Du behöver ha förmåga att strukturera, planera, organisera och prioritera ditt arbete. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men också att du har en utpräglad lagkänsla.

Erfarenhet av chefs- och ledarskapsuppdrag och/eller – utbildning är starkt meriterande.

Du har god samarbetsförmåga, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt att skapa och bevara goda relationer. Nyfikenhet, humor, prestigelöshet och inte minst kreativitet, är egenskaper som uppskattas. Arbetet kräver att du är intresserad av kvalitets- och förbättringsarbete, där du uppmuntrar och stimulerar medarbetarnas engagemang och delaktighet detta.

Du ska ha en god kommunikativ förmåga och behärska det svenska språket väl i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Veronica Svanström, 076 695 80 02.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155 24 50 00.

Kom och jobba hos oss på kvinnokliniken!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-10-29.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner

Följ oss gärna på Facebook

Förvaltning: Hälso- och sjukvården
Kommun: Eskilstuna
Referensnummer: RLSV-20-529
Arbetstid: Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse
Publicerat: 2020-09-15
Sista ansökningsdatum: 2020-10-29
Annonsansvarig: Platsannonsering

Sök jobb här

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.