Chefbarnmorska BB Stockholm Barnmorskemottagning

Vill du förverkliga dina idéer och jobba med fantastiska kvinnor? Bli vår nästa chefbarnmorska!

Vi är mycket stolta över vår fina barnmorskemottagning på Kungsholmen som firade 10 år i januari 2018. Verksamheten har sedan starten utvidgats till att även omfatta BVC, ultraljud och gravidmassage – och vi kan glatt konstatera att många kvinnor uppskattar kontinuiteten och tryggheten i att kunna besöka oss både under och efter graviditeten.

För oss är det självklart att anpassa verksamheten efter behoven som finns hos de kvinnor som vi möter. Vårt team av engagerade och kompetenta medarbetare utforskar därför kontinuerligt nya sätt att utveckla vården. Just nu pågår exempelvis ett projekt för att förbättra vården efter förlossningen, där bland annat bäckenbottenträning får ett speciellt fokus.

På S:t Eriksgatan 44 möter vi många fantastiska kvinnor varje dag. Vi har ett gott samarbete med BVC på samma våningsplan och bland dina blivande medarbetare finns 14 barnmorskor och två undersköterskor. Nu saknar vi bara dig!

Varmt välkommen med din ansökan.

Om BB Stockholm
BB Stockholm bedriver verksamhet inom hälso- och sjukvård under graviditet, barnafödande och barnhälsovård, preventivmedelsrådgivning, cytologisk provtagning samt en ungdomsmottagning. Vår slutenvård är belägen på Danderyds sjukhus. Våra mottagningar finns på Kungsholmen, i City och på Ekerö. Patienter och nyblivna föräldrar har ett stort inflytande på vården. Vår övergripande strategi är att hälso- och sjukvård ska bedrivas med respekt, engagemang och kvalitet. Medarbetarna i vårt företag är vår absolut största tillgång. Barnbördshuset Stockholm AB/BB Stockholm är ett delägt dotterbolag till Praktikertjänst AB (51%) och Danderyds sjukhus AB (49%).

Ditt uppdrag
I uppdraget ingår både kliniskt och administrativt arbete. Du ska leda, planera, utveckla och ansvara för verksamheten vid vår barnmorskemottagning på Kungsholmen. Du har dessutom ett tydligt arbetsmiljö- och medarbetaransvar. Uppdraget utförs i nära samarbete med verksamhetschefen, i linje med BB Stockholm Familys vision och affärsidé, samt i enlighet med gällande avtal och lagstiftning inom området. Vi lägger en stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som är självgående och kan tänka nytt. Du har lätt för att kommunicera, är lyhörd och ser möjligheter hos både medarbetare och organisation. Du är engagerad, positiv och har lätt för att skapa goda relationer. Ett gott bemötande i kontakten med medarbetare, kunder och samarbetspartners är självklart för dig.
Du ingår i BB Stockholm Familys operativa ledningsgrupp och i BB Stockholms strategiska ledningsgrupp.

Dina kvalifikationer
Du är legitimerad barnmorska med erfarenhet av ledarskap och arbete på barnmorskemottagning.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader.
Arbetstid per vecka: 40 timmar.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2018-06-17

OBS! Intervjuer sker fortlöpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen att skicka din ansökan till:
Katarina Mattsson, Verksamhetschef

Tess Langemar, HR ansvarig