Barnmorska sökes till spännande och omväxlande sommarjobb på RFSU-kliniken

RFSU-kliniken är en mottagning för vuxna över 20 år. Vi genomför provtagningar för de könssjukdomar som omfattas av smittskyddslagen och gör undersökningar vid misstänkt herpes eller kondylom. Vi erbjuder också preventivmedelsrådgivning samt sexualrådgivning och psykoterapi. Vi är HBTQ-certifierade.

Arbetsbeskrivning
Som barnmorska hos oss arbetar du med provtagning, undersökningar, preventivmedelsrådgivning och andra patientärenden som rör sexualitet. I ditt schema ingår både förbokade besök och drop-in mottagning. Tjänsten är på deltid cirka 75 %, omfattningen varierar lite från vecka till vecka. Du har arbetsfria onsdagar, lediga helger och tjänstgöring till klockan 20 under 2-3 kvällar per vecka. Sommarvikariatet gäller perioden mitten av juni till mitten av augusti. Läs mer om oss på www.rfsu.se/kliniken.

Vi söker
Vi söker dig som är legitimerad barnmorska med förskrivningsrätt. Du gillar att arbeta med STI, preventivmedelsrådgivning och andra frågor som rör sexualitet och du trivs med att arbeta både med drop-in och bokade besök. Du har möjlighet att arbeta vardagskvällar och du kan arbeta hela perioden mitten av juni – mitten av augusti.

Kontakt och ansökan
Ansök med personligt brev (max 1 sida) och CV (max 2 sidor) till . Vi arbetar med löpande urval, skicka därför gärna in din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2017-02-15.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Eva Marie Sundberg, telefon 070-299 95 79 eller Åsa Enervik, barnmorska, telefon 08-692 07 84, . Facklig representant är Andreas Åsander, tel 08-692 07 41.

Mer info på RFSU:s hemsida: www.rfsu.se/sv/Om-RFSU/Jobba-hos-oss