Barnmorska med erfarenhet av Mödrahälsovård och Ultraljud – Fröja

Fröja Gynekolog & Barnmorskemottagning söker Barnmorska med erfarenhet av Mödrahälsovård och Ultraljud.

Fröja är ett privat, personalkooperativ, som har vårdavtal med Västra Götalandsregionen. Vi bedriver våra verksamheter i Södra Bohuslän, främst Stenungsund och Kungälv. Här arbetar barnmorskor, gynekologer, uroterapeut, läkarsekreterare och undersköterskor.

Våra verksamhetsområden är öppenvårdsgynekologi, mödrahälsovård och barnmorskeverksamhet på ungdomsmottagning. Nu söker vi en barnmorska med huvudsaklig placering på mödrahälsovården i Stenungsund, då en av våra kollegor har fått ett nytt uppdrag. Då vi planerar att inom en snar framtid utöka vår ultraljudsverksamhet söker vi speciellt dig med ultraljudskompetens.

De barnmorskor som arbetar med mödrahälsovård har som huvudarbetsuppgift att stödja den gravida kvinnan och hennes partner under graviditeten. Dessutom arbetar hen med preventivmedelsrådgivning, cytologprovtagning, abortrådgivning samt leder föräldragrupper.  På våra mottagningar möter vi kvinnor i alla åldrar och deras familjer.
Vi söker dig som är barnmorska med förskrivningsrätt. Erfarenhet av mottagningsarbete, mödrahälsovård och ultraljud är meriterande. Arbetet fordrar flexibilitet och ansvarskänsla. Vi vill att du är positiv, flexibel, har lätt att samarbeta och har intresse av och förståelse för att kunna möta varierande arbetsuppgifter på våra olika arbetsplatser.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varaktighet/Arbetstid
Vi behöver en barnmorska med huvudsaklig placering på MVC Stenungsund. Tillsvidareanställning, 80 – 100 %, provanställning kan bli aktuell.
Tillträde efter överenskommelse.

Sista ansökningsdagen 2016-04-22, intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan och ev. frågor till:
Agneta Lindkvist:
Verksamhetschef Fröja gynekologi & Barnmorskemottagning