Barnmorska, kvinnosjukvården, Karlstad

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare. Verksamhetsområde kvinnosjukvård har uppdrag att erbjuda länets befolkning gynekologisk öppen- och slutenvård samt obstetrisk öppen- och slutenvård.

Beskrivning:
Som medarbetare hos oss kommer du att få en väl tilltagen och individuellt anpassad inskolning utifrån erfarenhet och kompetens.
Ett mentorsprogram planeras där handledning och utbildning kommer att ingå.
Du ges möjlighet till att fördjupa dig i yrkesfrågor efter personligt intresse och verksamhetens behov.
Många medarbetare har egna ansvarsområden eller ingår i arbetsgrupper som arbetar med utveckling och anordnar, bland annat, internutbildningar för sina kollegor Verksamhetsledning tillsammans med medarbetarna har fokuserat på en god arbetsmiljö, värdegrundsarbete, verksamhetsutveckling och alla medarbetare genomgår just nu HBTQ-certifiering.
Vi erbjuder dig arbete tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som är legitimerad barnmorska. Erfarenhet och vidareutbildning inom området ses som positivt men du som är helt ny är också välkommen till oss för att bygga upp din erfarenhet och kompetens. Det är viktigt för oss att du är en ”lagspelare” och att du har ett positivt, empatiskt och professionellt arbetssätt där patienten alltid är i fokus. Vi ser gärna att du vill engagera dig i vårt fortsatta arbete med förbättringar och utveckling samt bidra i vårt prioriterade område kring god arbetsmiljö

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde och omfattning enligt överenskommelse.
Ansök senast: 2018-05-14
Referensnummer: Dnr CSK/181873
Antal platser: 10

Kontaktpersoner:
Ann-Louise Filipsson, avdelningschef Förlossningen
Susanne Ögren, avdelningschef på Obstetrisk öppenvårdsmottagning
Ing-Marie Knutsson, avdelningschef avdelning 14, gyn/BB
Christina Emilsson, avdelningschef Gynekologisk öppenvårdsmottagning

Facklig företrädare:
Vårdförbundet kontaktas via växeln
054- 61 50 00

här finner du annonsen

Övrigt:
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert. Utdraget får inte vara äldre än ett år. Du hittar blanketten på www.polisen.se ”blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9”.

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

sök jobbet här