Svenska Barnmorskeförbundet söker en administratör

Visstidsanställning 20%

Administrativ visstidsanställning

Svenska Barnmorskeforbundet söker en administratör. Tjänsten är en visstidsanställning motsvarande 1 dag/vecka (20% av en heltid) där uppdraget omfattar enklare ekonomi­­­­admini­stration, dokumenthantering samt annan administration.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att sköta fakturering, hantera, arkivera och ta fram handlingar, begära in offerter som utgör underlag till styrelsen vid behov. Du kommer även att hjälpa till med en del av de utskick som Svenska Barnmorskeförbundets kansli gör.

Du kan också behöva vara behjälplig för att planera och hjälpa till med det praktiska inför våra styrelsemöten och ha vissa kontakter med våra 25 lokalföreningar.

För rätt person kan det finnas möjlighet att förlänga och utveckla tjänsten till att delta i arbetet med att planera och organisera våra konferenser. Svenska Barnmorskeförbundet anordnar olika typer av konferenser varav den största är den vetenskapliga konferensen Reproduktiv hälsa.

Vem är du och vad kan du?

Tjänsten är en visstidsanställning motsvarande 1 dag/vecka (20% av en heltid) där uppdraget omfattar enklare ekonomiadministration, dokumenthantering samt annan administration.

• Du är självständig och gillar att hålla ordning. Du är flexibel och kan tänka dig att vara i en organisation med ett litet kansli som arbetar på uppdrag av en förtroendevald styrelse.
  • Du kan administration och att fakturera även om vårt faktureringssystem (Björn Lundén Administration) är nytt för dig och du behöver lära dig det.
  • Du har god datorvana och är väl bekant med program som Word, Excel och PowerPoint samt kan utan problem strukturera och organisera filsystem lokalt och i molnet.
  • Vi ser gärna att du har ett intresse för en organisation som vår som är en idéburen professionell och facklig organisation och tycker det är spännande med frågor som rör vårt område reproduktiv, perinatal och sexuell hälsa. Dock behöver du inga förkunskaper eller erfarenhet inom området specifikt.
  • Tjänsten går utmärkt att kombinera med högskolestudier i exempelvis företagsekonomi eller liknande, efter överenskommelse kan arbetstiden delas.

Vilka är vi

Svenska Barnmorskeförbundet är den professionella sammanslutningen, professionsorganisationen, för legitimerade barnmorskor och barnmorskestuderande i Sverige.

Svenska Barnmorskeförbundet bidrar med expertkunskap om barnmorskans profession och reproduktiv, perinatal och sexuell hälsa.

Svenska Barnmorskeförbundet påverkar genom konferenser, nätverk och arbetsgrupper där vi bidrar med expertkunskap om barnmorskeprofessionen och reproduktiv, perinatal och sexuell hälsa ur ett rättighetsperspektiv, för att förbättra hälso- och sjukvården med fokus på kvinnors och barns hälsa. Vi deltar i samhällsdebatten och har kontakt med myndigheter och beslutsfattare.

• Svenska Barnmorskeförbundet omfattas av kollektivavtal.
  • Varaktighet 6 månader med möjlighet till förlängning.
  • Tillträde 1 juni 2021.
  • Sista ansökningsdatum 19 april 2021.

Är du intresserad?

Välkommen med din ansökan!
Maila din CV och ett personligt brev till

Spara annonsen som pdf