Två Enhetschefer till Närhälsans Barnmorskemottagningar

Närhälsan Barnmorskemottagningar område M5 söker två Enhetschefer

Då vi har pensionsavgångar så söker vi en Enhetschef till området i Lidköping, Vara, Grästorp och Nossebro ref.nr.2017/6614, samt en till området Falköping, Skara och Götene ref.nr. 2017/6707.

Här läser du mer om tjänsten i Falköping, Skara, Skövde

Här läser du mer om tjänsten i Lidköping, Vara, Grästorp och Nossebro.

Här läser du mer om tjänsten i Lidköping

Närhälsan är störst i Sverige på primärvård. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Om oss
Två av våra kollegor går snart i pension och därför söker vi nu deras ersättare. På mottagningarna i Hela området är HBT diplomerat och vi arbetar enligt ISO ledning och kvalitetssystem 9001:2015. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tar vara på din initiativkraft. Arbetsgrupperna har en bra balans mellan mer erfarna barnmorskor och de som har arbetat kortare tid inom mödrahälsovården. Nyanställd personal får ta del av ett introduktionsprogram som innehåller både bredvid gång samt intern utbildning. Förmåner som ingår i en trygg anställning hos oss är:

• Kontinuerlig och individuell fortbildning
  • Friskvårdsbidrag
  • Semesterförmåner
  • Löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom
  • Anpassad fysisk arbetsmiljö, exempelvis arbetsglasögon.Om arbetet
    Som enhetschef ansvarar du för verksamhet, ekonomi och personal. Du är direkt underställd områdeschefen och har ett nära samarbete med övriga enhetschefer. I området finns teamsamordnare som också ingår i ledningsgruppen. Närhälsan erbjuder tillsammans med övriga förvaltningar i VGR olika chefsutbildningar som du förväntas delta i efter individuell planering med områdeschef. Enhetscheferna inom MHV Skaraborg har gemensam handledning. I tjänsten kan kliniskt arbete ingå till viss del.Som en del i vår urvalsprocess kan ledarskapstest vid regionens center för chefsrekrytering bli aktuellt.Om dig
    Vi söker dig som vill anta nya utmaningar och som på bästa sätt vill leda andra och tillvarata verksamhetens intressen. Du är legitimerad barnmorska, gärna med förskrivningsrätt och med yrkeserfarenhet inom MHV. Tidigare uppdrag och utbildning inom ledarskap är meriterande. Du har en god självkännedom, är ansvarstagande, engagerad och vill leda och utveckla verksamheten tillsammans med personal och områdeschef. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Övrigt
    Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning (CV).
    Sista ansökningsdag 2017-11-01
    Intervjuer är planerat till den 6 november och 10 november.Ansökan
    Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system – kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
    Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
    Anställningens omfattning: Heltid
    Tillträde: Enligt överenskommelse
    Löneform: Månadslön enligt avtal
    Sysselsättningsgrad: 100%, omfattning kan diskuteras.
    Ort, ena tjänsten: Lidköping, Vara, Grästorp och Nossebro
    Ort, andra tjänsten: Falköping, Skara och Götene
    Län: Västra Götalands Län
    Land: Sverige