Barnmorskor till Kvinnokliniken Eskilstuna/Katrineholm

Kvinnokliniken i Eskilstuna/Katrineholm söker barnmorskor till både sluten- och öppenvård. Välkommen till oss!
Ref. nr: RMSE-17-155
Sista ansökan: den 31 december 2017
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplatser
Kvinnokliniken på Mälarsjukhuset/Kullbergska sjukhuset tillsammans med Nyköpings lasarett ansvarar för kvinnosjukvården i Landstinget Sörmland. På Mälarsjukhuset/Kullbergska sjukhusets kvinnoklinik arbetar drygt 200 personer med närmare 20 läkartjänster. Vårt fokus är utvecklande teamarbete tillsammans med våra olika yrkesgrupper. Inom kvinnokliniken finns en väl utvecklad obstetrisk, gynekologisk sluten- och öppenvård med administrativ enhet. Mälarsjukhuset i Eskilstuna är det största av våra tre sjukhus i Sörmland.

Kvinnoklinikens slutenvård innefattar Förlossning/Kvinnoavdelning.

I Sörmland ligger öppenvården under kvinnokliniken och för dig som är intresserad av att arbeta inom öppenvård har vi mottagningar på flera orter i länet, Eskilstuna, Strängnäs, Katrineholm, Flen och Vingåker.

Möjlighet finns till rotation mellan sluten- och öppenvård.

Vi söker dig som är utbildad barnmorska med såväl lång som kortare erfarenhet. Du kommer att få arbeta i en omväxlande och stimulerande arbetsmiljö i team tillsammans med duktiga och trevliga kollegor inom kliniken och Mälarsjukhusets övriga specialiteter. För oss är utvecklingsarbete en självklarhet för att förnya och förbättra vårt arbetssätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom ovanstående specialiteter.

Din kompetens
Legitimerad barnmorska.
Du är genuint intresserad av ditt arbete och dess betydelse. Vi söker dig som är öppen för en organisation i förändring och som ser samarbete som en nödvändighet i ditt arbete. Naturligtvis har du en social fallenhet och du har lätt för att skapa förtroende.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanaställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Catarina Björndahl, 016-10 54 12.
Vårdenhetschef Christina von Feilitzen, 0150- 566 42.
Vårdförbundet/Facklig Louise Hildenborg, 016-10 33 85.
Vårdförbundet Annika Karlsson, 0150- 562 14.

Kom och jobba hos oss på Kvinnokliniken.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-12-31.
Sök jobbet. Rekrytering sker fortlöpande.