Hur får vi en bättre sjukvård?

Barnmorskeförbundets ordförande Ingela Wiklund deltar i paneldebatten ”Hur får vi en bättre sjukvård? ” den 1 februari på Handelshögskolan i Stockholm. Symposiet är kostnadsfritt och arrangeras av stiftelsen Leading Health Care och IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.

”Hur får vi en bättre sjukvård”
I våras skrev Maciej Zaremba en artikelserie i DN, ”Patientens pris”, som väckte stor uppmärksamhet och startade en intensiv diskussion. Många av oss som arbetar i sjukvården upplever en stor frustration över att vi har allt mindre tid att ta hand om patienterna på ett bra sätt, vi har förvandlats till vårdproducenter och vårdadministratörer. Men vad gör vi av all frustration? Vad är det som har hänt och, viktigare, hur går vi vidare?
För att lyfta ämnet vidare bjuder vi in till en fortsatt dialog mellan professioner inom vården och samhällsvetare. Du möter representanter för flera professionsorganisationer som reflekterar över framtidens största utmaningar.

Varmt välkommen till ett av årets viktigaste symposier, lördagen den 1 februari klockan 12.30 till 16.30 på Handelshögskolan i Stockholm.

Vi hoppas att få se så många som möjligt på plats för en konstruktiv dialog om framtidens vård! Här kan du läsa mer om seminariet och anmäla dig.